tirsdag, oktober 15, 2013

Halskæde


38 papirclips og 2½ gratis postkort fra en café - så er der materiale til en halskæde.

Jeg så sådan en kæde for et par uger siden og gik hjem og søgte efter en vejledning på nettet - jeg har glemt, hvor jeg fandt den, men det er ret nemt at gå til.
Postkortene klippes i små firkanter - mine måler 4 x 2 cm.
Fold først på midten  - så måler firkanten 2 x 2 cm.
Fold ud og fold derefter de to flapper ind, så  de mødes på midten.
Fold sammen omkring midten til aflang "perle" på 2 x 1 cm.
Så er "perlen" færdig - en aflang firkant med to huller igennem på den lange led.
Stik en clips ind i hullerne - de to runde ender af clipsen stikkes ind i hver sit hul.
Derefter sættes en ny clips fast i en af de buer, der nu stikker ud af "perlen".
Fortsæt til kæden har den ønskede længde.
Håber vejledningen giver mening, hvis du prøver at følge den - jeg fik desværre ikke taget billeder undervejs i processen.
Jeg har set nogle vejledninger, hvor papiret er limet fast på hver clips - det behøver du ikke med ovenstående vejledning - papiret bliver låst fast af clipsens to buer.



Hov ......   Anders Lund Madsen har gemt sig i min kæde:


4 kommentarer:

  1. Nej hvor sjovt - og en fantastisk ide til fritidshjemshygge. Tror dog jeg vil finde noget uden hulemadsen på...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - godt for større børn.
      Man skal være opmærksom på risikoen for at der er nikkel i clipsene, så de skal nok ikke bæres direkte på huden. Måske smart at bruge de clips, der er betrukket med plast.

      Slet
  2. Hvordan får man de sidste 2 clips til at sidde sammen når man slutter halskæden ?

    SvarSlet