fredag, januar 25, 2008

sutsko

Det er da utroligt, som tiden den flyver afsted - pludselig er det over en måned siden, der er kommet nye indlæg her .... Hænger nok sammen med travlhed omkring nyt arbejde, jul, nytår og to børnefødselsdage .

I forbindelse med arbejdsskift har jeg fået min gang i Frederiksværk, hvor jeg midt på hovedgaden har spottet en mindre garnbutik - der foretog jeg en fredag eftermiddag et impulskøb og fór hjem og strikkede et par sutsko i weekenden. Faconen blev supergod, men projektet kom til at stå stille, fordi jeg havde en forestilling om at berige futterne med noget pynt .... prøvede med lidt tilfældig broderi i kædesting :




Det faldt ikke tilfredsstillende ud i mine øjne, så det blev hurtigt pillet op igen. Så stod de små nøgne futter ufærdige i et hjørne indtil min datter tog dem til sig og jeg besluttede at de VAR færdige - de var født til et liv uden pynt :

Sådan - og stolt er jeg over endelig at have lavet noget, som faldt i datterens smag.

Der er indkøbt garn til et par til mig selv ...

Garnet hedder Lima/ Peru - der er brugt præcis 150 gram til et par futter str. 38 ( jeg havde vist sammenlagt en meter til at hæfte ender med). Opskriften købte jeg sammen med garnet, men det hele kan også fås samlet som kit på nettet her.

6 kommentarer:

  1. De er da bestemt også lækre, helt som de er :) mon de er lige så varme som de ser ud?

    SvarSlet
  2. De er da fine, Dorte. Gi'r du en tur til Frederiksværk en dag....?! knus Mette

    SvarSlet
  3. Åh, sådan nogle kunne jeg godt bruge LIGE nu til mine lidt for afkølede fødder! De er rigtig fine - også farven!

    KH Vivian

    SvarSlet
  4. Fine varme og lækre futter. Kunne være man skulle fabrikere sig et par....

    SvarSlet
  5. hejsa..
    Sikke fine futter - de ligner de futter jeg har strikket tonsvis af, de passer perfekt på foden, og de er dejlig varme;-))
    Jeg syntes nu de så meget flotte ud med pynt på..
    knuser

    SvarSlet
  6. Hvor er det nogle flotte sutsko og de ser dejlig varme ud.

    SvarSlet