torsdag, januar 25, 2007

Teenagere i huset - to fødselsdage på en uge

Da yngste barn i sidste uge fyldte 13 år, er jeg nu mor til hele to teenagere ... Men ikke noget med gys og gru - det går glimrende indtil videre - jeg har ganske vist fået enkelte grå hår, men det er ikke børnenes skyld!

Yngste barn var blevet for stor til børnefødselsdag - kammeraterne blev inviteret til pizza og piratfilm på dvd´en ....
















Ældste barn havde fødselsdag i går - fyldte 17 år.
Hun er nu blevet stor nok til igen at turde at være barn - havde ønsket sig traditionel børnefødselsdag med veninder på besøg til boller, varm kakao, lagkage og skattejagt !!!
Så stiller mor og far selvfølgelig op med skydebane i garagen, søm-i-slåning i baghaven, skattekiste i ovnen m.m.
Jeg er dybt forundret og glædelig overrasket over at opleve 15 gymnasiepiger med stor entusiasme tage på skattejagt i sne og frost ....
"Vinterfodtøjet" hvilede efterfølgende i entreen, mens pigerne varmede sig med kakao.

4 kommentarer:

  1. Uha, sådan en rigtig fødselsdag med lagkage og boller og kakao er nu ikke at foragte (også selvom man forlængst har forladt teenagernes rækker) ;) Og så endda en skattejagt... heldige unge tøs!
    Kh Karen S

    PS... af de mere specielle på dyr-jeg-har-spist-listen hører: grindehval, spækhugger, finhval (eller sildepisker), sæl, elg, ren, moskus, søpapegøje (en fulg), rå blæksprutte (i Japan)... og den bliver ved!

    SvarSlet
  2. Har du fået søpapegøje på Færøerne? De kalder det også Lunte deroppe og tilbereder den med sød sandkagedej (for at give kødet sødme og trække noget af trannen ud). Jeg kan nu ikke lide dejen men er ret vild med kødet! ;)

    Kh Karen

    Fortsætter: krokodille, kænguru, emu

    SvarSlet
  3. hej jeg er en pige på 11 år.
    Jeg skal meget snart holde fødseldag. både drengene og pigerne kommer.men jeg ved ikke helt hvad vi skal lave. Drengene fra min klasse er nemlig meget teenager agtige de tror nogen gange at de er 15 år og de spiller rigtig meget smart.Og det eneste drengene har i hovedet er fodbold. Har i nogle ideer

    SvarSlet
  4. Hej Emailie
    Hvis I skal holde fødesldag igen, kan I jo tage et kik på: Polterabend Event
    Her er mange sjove aktiviteter til børnefødseldag, polterabends og andre fester.

    SvarSlet