onsdag, juli 26, 2006

Uens sokker


Så er enderne hæftede og sokkerne klar til brug ... når det engang bliver koldt nok til det ....
Jeg har med vilje valgt at lave dem forskellige - det var umuligt at ramme præcis samme farveforløb med restegarn, så jeg valgte at rykke hjerterne fremad på den ene sok for at ramme det orange stykke, så de blev tydeligere.
Datteren er tilfreds .... og jeg kan ikke hugge dem fra hende, når der er navn på !

















I næste uge "gemmer" jeg mig langt ude i de svenske skove .... i den røde ring ligger en ganske lille stuga, som vi også tidligere har lejet.

Det er en meget primitiv ferieform uden strøm og indlagt vand. Jeg nyder at være i naturen på den måde - tænde op i brændekomfuret for at lave mad, være vågen når det er lyst og sove når det er mørkt, koge vand til kaffen på bålet .... livet bliver enkelt, når det er den slags, der optager tiden.
Og så skal der sys, strikkes, fiskes, spilles spil, gås ture og glos ud i luften.
For første gang efterlader vi ældste barn hjemme - det er en naturlig udvikling, men alligevel meget, meget underligt for mig.

2 kommentarer:

  1. De er altså bare for overseje, de sokker !!

    Sådan en gang "back to nature" kan man godt bruge en gang imellem - og ja, det må være meget mærkeligt, når ens børn bliver så store, at de kan blive hjemme, når resten af familien drager af sted.

    KH Tina

    SvarSlet
  2. God tur til Bæverland - vi er afhængige af Sverige og har været der rigtig mange gange - altid med primitive ophold. Det hører sig ligesom til. Glæder mig til at læse om turen når du vender hjem!
    Hilsner fra
    Karin

    SvarSlet