lørdag, januar 14, 2006

påfuglesjal

Jeg var i strikkecafé i onsdags - blev ret lun på et sjal strikket i påfuglemønster af mange forskellige kvaliteter garn - har i øvrigt tidligere kigget læææænge på et lignende sjal på Sannes blog.
Så på trods af at jeg har været på arbejde 8 timer fra kl. 7 - og bagt fødselsdagsbollemænd af 48 boller - og bespist 10 drenge med pizzaer og gulerodsstave - og serveret cola og chips under filmforevisning for samme flok drenge ........ så lykkedes det mig alligevel også at nå forbi en garnforretning - gå gemmerne i kælderen efter for spændende garnrester og komme godt i gang med et sjal :


Farverne kommer ikke helt til sin ret her - desværre. Jeg har aldrig før strikket påfuglemønster - det er ellers hurtigt, nemt og sjovt. Jeg strikker af 9 forskellige farver i forskellige kvaliteter - mohair, uld, strømpegarn, pelsgarn, tynd søvltråd, båndgarn. Det meste er fra garnlageret - købte "kun" 3 nøgler garn for at "binde resterne sammen" farvemæssigt.


2 kommentarer:

  1. Ja, det er nu et let mønster at strikke - og med en rigtig flot effekt. Det ser rigtig godt ud i de farver du har valgt.
    Jeg skal igang med et ensfarvet (petrol), som jeg overvejer at strikke på den anden led - så buerne er vandrette i stedet for lodrette.
    KH Britta

    SvarSlet
  2. Åårrjj ja, WonderWoman siger jeg bare, jeg tror kun jeg var nået halvvejs i den dag inden jeg var faldet bevidstløs om. Respekt.
    Glæder mig til at se din "påfugl" færdig, flotte farver du har valgt.
    kh
    Sanne B.

    SvarSlet